Sunday 22 August 2010

lagi menu berbuka

salam pagi ahad semua...fuuh..semalam adalah hari yang amat2 menyeramkan tengkuk ku.
aku ingat aku di serang penyakit lama semula,seb baik...mr suami dapat repair ..hehehe.kepala aku ni berpinau2 mcm nak tumbang,rasa pitam..takot di serang strok semula..

aku ingat aku kurang darah,jadi semalam aku buat kerang rebus..pic tarak la..lupo nak snap ...
mr hubby suh beli je lauk takut penyakit aku bertambah parah tapi aku kata takpe kita masak cincai2 je..beli,belum tentu sedap dan kualiti nya mungkin ilek kan?...


aku buat le tauhu sumbat cara ni pulak..sember dah lupa ambik dr majalah mana.

bahan2

3 keping tauhu goreng-di belah dua segitiga dan keluarkan isinya.ketepikan
1 batang lobak merah-di cincang halus
1 tangkai daun bawang-di cincang halus
1 sudu besar isi udang yg kecil2
2 butir telur-di kocak2 dgn sedikit garam
sedikit lada sulah
minyak utk menggoreng

cara

semua bahan di atas kecuali telur di gaul bersama
kemudian masukan/sumbat semula ke dalam kulit tauhu
panaskan minyak
celupkan tauhu ke dalam telur yang telah di kocak2 dgn sedikit garam
kemudian goreng hingga keperang2an
angkat dan sedia utk di hidangkan



ekceli aku nak bakar ikan ni..tapi semalam start masak memasak ni terlambat sikit.tgk jam dah kul 7.10.tak sempat jadi aku panaskan minyak sikit terus aku goreng ala2 gitu je dalam kuali...
sedap gak kan..

No comments: