Tuesday, 28 September 2010

cendawan goreng

Petang semalam ada pasar mlm kat tempat aku ni..maka aku beli le cendawan goreng yang tak berupa cendawan..banyak tepung ngko..kesian anak2 aku nih,,makan tepung goreng je sudahnya,,aku usha2 resepi kat semua tmpt,semua suh guna tepung tempura..mana lah aku nak raba tepung tu ptg2 cenggini sudahnya ku reka le sendiri yang mana anak2 aku kata sudah melepasi tahap piawaian sirim..muaahahhhaaa...



bahan2

100gm cendawan tiram
3 sudu besar tepung jagung
1 cawan tepung gandum
2 butir telur
sedikit garam

cara

cendawan di siat2..terpulang mau halus atau tidak-aku buat sedang2..
kocak2 telur bersama sedikit garam
tepung jagung dan tepung gandum di gaul bersama
cendawan yang telah di siat di celup ke dalam telur yang sudah di kocak
kemudian masukan pula ke dalam tepung
goreng hingga ke perang2 an atau hingga masak..
makan bersama sos..lebih perisa jika sos yang di buat sendiri

sedap di makan ketika menonton..tak cukup,aku beli 300 gm.jerk lain kali kena beli sekilo..baru puas kot..kihkih

4 comments:

Deliah's Deli said...

salam kak...sedapnyer jamur ni...mkn semangkuk x sedar abis :)))

anymz said...

Dell:ya Allah memang tak cukup..ayahnya pun sama berebut..selalu kalau beli memang tak puas makan.hehe

kakpah said...

salam nim, kek bangi ni ado satu kodai kek seksyen 4. kodai frozen food. dio ado jual topung untuk celup cendawan goreng ni. sodap gak...

ekau dah poi rumah fauziah ko..
cait.. tak sangko botul kan....

anymz said...

kakpah:memang ado jual tepung utk goreng cendawan..tapi kalau nak raso yg ori kono buek sendiri lah jwp nya kakpah oi..kdg2 ado yg tambah ikan bilis,bwg dsbnya..

psst:tentu lah dah poi,dio kan mak sedaro se..hehe