Wednesday, 16 June 2010

Air Laici Kang Panas


Di sebabkan mr hubby comel saya tu tak brape sehat hari ni,saya dengan rela dan bermurah hati buatkan mr hubby air laici kang..panas lagi ni..bior berpeluh sikit member tu.dah dua hari mr hubby cuti..penat pulak saya nengok dia asek terbaring je..selera makan pun dah kurang

bahan2

buah mata kucing-yg kering
kurma cina-yg kering
buah kembang semangkuk(mangkuk beso mana.aku pun x tau le)-yg kering
selasih
kacang teratai-yg kering
nak tambah bahan2 yg lain pun boleh..saya ada stok yg ini je kat rumah

cara

semua bahan di atas di rendam dgn air panas mendidih
tambah air gula ikut suka nak manis ke tidak
dah siap utk di hidangkan

laicikang ni boleh juga diminum sejuk..tambah ais batu je..

5 comments:

Mrs Infinity said...

romantiknye akak....hopefully cik abg kak cepat sht yek

kakpah said...

nim, kacang teratai ngan kurma cino tu boli kek mano. kek sense ko.
rondang poucuk ubi ko ngancam botul lah..

anymz said...

Mrs Infinity:dah sehat nampaknya tu...kena rehat je..time byk keje camtu la pening memanjang hehe

anymz said...

kakpah:ado tu ,cubo kakpah ramah2 sikit bertanyo..kakpah kan peramah..hehe

makcikkantin said...

salam singgah.....