Monday, 27 August 2012

Tempahan di HariRaya 2012..

Assalamualaikum semua

Alhamdulillah hari ini ada yang sudah kembali bekerja.Semoga semua pekerjaan berjalan dengan lancar,
Hari ni takde resepi2 khas..Hanya letak gambar2 tempahan yang telah akak terima semasa menyambut syawal baru2 ini..
Nak buat lebih2 badan akak dah tak boleh terima masa tu.hati teringin nak buat memandangkan ini juga salah satu cabang rezeki bagi akak tapi maklumlah,..hari raya.rasa macam tak larat sgt masa tu tetapi demi janji akak gagahkan jua.Dari dua biji permintaan Intan,hanya satu saja yang larat akak buat..^__^
Harap Intan (biras adik akak) puas hati dan gembira semasa makan pavlova di mlm raya kedua tu hari..hehe


 Menurut Intan,beliau hanya ingin merasa pavlova ni sebab tak pernah makan
Resepi boleh lihat di SINI


 Tak lupa juga tempahan dari adikyang mau pulang ke Taiping.
2 biji kek karamel
Resepi boleh lihat di SINI


Keluarga ipar duai adik akak datang beraya ke rumah akak masa raya ketiga.
Apa lagi akak masak le nasi berlaukkan masak lemak telur itik dgn pucuk ubi.
Hari raya masak nasi memang mabeles betul rasanya..


Masak lemak telur itik di padankan dgn ikan sepat masin.
cuba bayangkan...
Perghhhhhh...sedap tauuuuu..
tak caya?
Raya tahun depan panjang umur cuba buat..
gerenti berulangkali tanak nasi..
hehe

6 comments:

Naz / Nadz COSK said...

Kak nim...huhuhuuu...tahun depan, panjang umur, Naz datang beraya nak makan nasi lak tau...hehehee.. Nak lauk lemak cili padi telur itik gak..heheheeee..

Tq kak Nim atas layanan yg tip top masa beraya hari tu. Panjang umur kita jumpa lagi yer...Makan laksa ari tu pun tak puas sbb dah hujung2...huhuhuuuu...

EmbunRosaliza said...

Assalam kak nim, murah rezeki akk byk dpt tempahan, memang mabeles msk telur itik tu, rasa lagi sedap dari rendang n ketupat masa raya..mg kena sangat ngan ikan masin tu

Liza said...

salam lebaran buat kak anim n family...mmg murah rezeki akk time2 raya ni kan...alhamdulillah

izahdaut said...

lama nya tak melepak kat sini... nak log in blog nasib baik ingat lagi pasword.hehehhee..

belog kak nim dah lain aa... dan selamat hari raya maaf zahir batin. halal kan segala2 nya ye kak :-)

mama sara nur said...

selamat hari raya kak Anymz
kalu g Melaka nk singgah umah kak nk beraya tau he he
palova sy pun tak penah makan selalu tgk je nampak memang sedappp

Uncle Lee said...

Hello Anymz, love your hari raya dishes. Wish I am your neighbour, ha ha.
Regret telor itek not on my food list, but that salted fish goreng....itu la dia....with sambal belachan, tiga pinggan nasi da guarantee lichin.
Love tat salt fish! Sedap best tu.

Here's wishing you and family selamat hari merdeka.
Stay young, simpan satu lagu dalam hati.
Lee.