Friday 2 July 2010

Roti Pratha dan sambal sardin

mari layan roti pratha dan sambal sardin untuk sarapan hari ini..
esok hari sabtu ada la sedikit idea kan..kalau rajin,buat le kari daging atau ayam hari ni..buat lebih sikit.ada belen..,sarapan pagi sok,panaskan kuah makan dgn roti pratha ni.
.dulu kita buat versi gulung dgn telur kan..ni pagi tadi nak cepat..goreng2 chenggitu jek..mr hubby cukup suka waktu panas2 makan dgn sambal sardin feveret dia tuh..


sambal sardin..nak cepat,mesin cili,nampak lagi biji2 cili tu...ishh tak senonoh tul..jgn ikut jejak saya.


roti pratha..ada di jual di supermarket..saya beli brand 'kawan'..perisa bawang

2 comments:

Lady of Leisure said...

lady suka sambal tumis yg cilinya kasar2...
:)

anymz said...

Lady:..ya sebenarnya saya pun suka.kdg2 saya rendam cili tu lama2,kemudian saya tumbuk..sedap utk buat sambal,sbb takde air kan..kalau kita blend ada air..tul tak??!