Wednesday, 25 January 2012

Pemenangnya IALAH...........



Assalamualaikum semua

Yuhuuuuuuuuu
Mesti semua sedang tertunggu-tunggu siapakah gerangannya pemenang yang bertuah tu ya...
Okay akak sudah berjanji untuk mengadili contest ini dengan seadil2nya...Dan bila sudah berjanji,janji hendaklah di tepati..Dan mengikut turutan siapa yang jawap dulu dengan betul..pemenangnya ialah milik



Dan seperti yang sudah akak janjikan,kita akan ada dua pemenang.Setelah Ainul mengambil keputusan untuk buat cabutan bertuah maka melalui cabutan bertuah itu pemenangnya ialah milik


maka dengan itu dengan rasminya akak umumkan pemenang cabutan bertuah telah menjadi milik 


Okay pemenang sudah kita ketahui.Nanti akak akan hubungi kalian untuk alamat.
Minta maaf sangat2 kepada yang tidak berjaya tu ya..Bukan rezeki nampaknya kali ni..Kalau ikutkan rasa nak bagi menang semua tapi apa kan daya kesian pulak kat tokey kedai tu kalau akak borong habis..Nanti tak dapat pulak orang lain nak beli kan?,kena tunggu berbulan2 baru merasa bekas kek dam ni hah..kikiki

Okay kenapa Ainul memilih LANGKAWI sebagai destinasinya?..
JAWAPAN AINUL IALAH:-

1) Sebenarnya Ainul telah menjelajah (cewah ayat cam bagus je) seluruh negeri dalam Malaysia ini kecuali sabah dan sarawak.memandangkan mak ainul akan membawa ainul ke Labuan dlm sedikit masa lagi maka ainul pun bersuara..'mak,ainul tak pernah ke langkawi.best ke kat sana?..tak pernah tgk tasik dayang bunting...bla..bla..pokoknya semua tak pernah lah..
2)Ainul nak borong cekelat byk2..minta maaf makngah CHAH ya..ainul baru berumur 16 tahun dan rasanya ainul masih sehat lagi..dan lagi pun mak ainul tak ada penyakit diabetes..itu mak ainul lah yang cakap..jadi rasa2nya kemungkinan utk ainul kena penyakit tu adalah sangat tipis...hehe
3)mak dan ayah pernah ke bandung.mak kata tempat tu tak best utk ainul.memang kat sana byk kedai FOS tapi makteh ainul yang nak ke bandung tu lebih nak membeli belah di pasar baru yang mana menurut mak ainul tempat tu mmg sgt2 tak sesuai utk aniul.lagi pun mak kata kalau tersilap pandang ainul boleh hilang..(tak taulah mak ni betul ke tidak)...
4)Ainul nak ke langkawi dengan menaiki kereta,walaupun ayah nak sponsor dengan menaiki kapalterbang tetapi kalau naik kereta Ainul boleh ajak famili ke Penang,Kedah dan ronda2 Perlis..Dulu2 mak pernah tingal di Alor Setar tapi waktu tu ainul belum lahir lagi..Dengan cara ini dapatlah Ainul menambah kan pengetahuan dan meluaskan pemandangan bila ayah  dan kami adik beradik bercuti bersama..Mesti seronok sebab dah lama tak bercuti ramai2 macam ni..
5)Sebab utama Ainul nak ke Langkawi ialah Ainul tak sampai hati nak tinggalkan abang Ainul yang bernama Wazir kalau ainul pilih untuk ke Bandung.Kami berdua memang rapat..Pergi bercuti tanpa wazir memang tak syok...

Sekian dulu.Harap makcik2 dan kakak2 semua puas hati dengan jawapan Ainul yang di taip oleh mak dan hampir semua jawapan ini mak yang cadangkan..
hahahahaha


22 comments:

izahdaut said...

huwaaa.. tampar2 pipi.. oh jatuh susuk aku!

Kak Rose said...

Cayalah Ainul... wpun mokcik x menang tp jawapan tu betul kan... bli cekelat banyak2 jgn lupa mokcik kat sini ya....

sian toke kedai tu nnti kalau barang habis kena borong buat hadiah GA... Anim!!!! ayat x bleh blah! he he he

HaSue said...

TAHNIAH Mas..!!rezeki baby dalam pewut laa tu..(alamat aku ko ada kan mas kan?)
TAHNIAH gak kak zura!!(ni camna kak zura yg menang lucky draw nih?jeles tau,jeles!hahaha...)


Tapi kan,apa2pun TEAM LANGKAWI menangggggggg!!!yeyyyyy...
*jentik izahdaut dari pentas..!!
eh,apsal aku lak ngengada naik pentas kan.ahahak..
bukan apa,tolong mas amik hadiah..makyung xleh angkat brg berat2..nanti balik ko bawak kotak jelah ye mas,kurang sikit beratnya.hahah

Cheq Sue said...

alamak...dah betul dah teka langkawi... tahniah untuk mas... rezeki anak tuh... jah, ko jangan nak tampak2 pipi lak... meh aku je tolong tamporkan...

Pssstttttt : nanti dah pi langkawi tu, boleh buat GA pinggan mangkuk lak kak anim... corell ke, pyrex ke... amacam??? ngeeeeee

umi said...

wahh..tahniah kepada pemenang! Apapun kami TEAM LANGKAWI ni menang juga kan! hihi..Ainul jgn lupa bawa buah tangan utk TEAM LANGKAWI ni tau!

Chah said...

huh????? sanggup ainul kuciwakan makngah!..uwaaaaaaa....tapi lukaku terubat, si pale senget ngan kakak tettttt tupun x menang...muahahahahaha... apapun, sowilah ye kengkawan atas komen-komen sewel mokcik..bkn apa, usik mengusik bawa bahagia, kata kawan saya...*terus mee sedap hilang nikmatnya..senyuman semakin tawar, tidurpun kurang jerabnya. Mak Ngah Ainun bungkam. Lama dia berfikir, apa salah ku? apa dosaku?? Kini dia sedar, langit tak selalunya cerah, awan hitam segera menjengah seperti membawa padah...bersambung...

HaSue said...

*hempuk makcik CHAH bg sedor diri sikit,bg sama2 senget

AbbotCottage said...

Ku telan jua walaupun sepahit jadam. Nasib Izah tak menang, ko tak, mau meroyan aku..(wat muka seposen).

Ainul, kabo kat mak, lepas ni bikin contest utk Wazir plak ya. Auntie dengan rela atinya nak celikkan mata deploh pat jam ngadap blog mak awak.

"Tapi mak bangga, mak bangga sebab walopon tak menang, jawapan mak betul, lihatlah doniaaa!!!"

chikadakbiru said...

salam..tak kisah la sape pemenang...tp kontest mcm nih memang soronok..geli hati baca komen..kwn2 yg lain..ape pun sy stuju komen kak sue..janji Team LANGKAWI memang...ko mampu?

lepas ni tunggu kak mas tayang kek checkered plak yerr huhuhu.

Kak Sam said...

Tidakkkkk. tertinggal kapal terbang sudah. Huhuhuhu

Kak Sam said...

Nak tambah lagi ni. Disebabkan memang terang lagi bersuluh saya takkan dapat hadiah tu, makanya boleh tak akak bagitau kat mana nak beli. Hehehe boleh gak bagi hadiah untuk diri sendiri. Bolehhhh laaa

Mas said...

tempis susuk izah jauh2....kikikikiki

alhamdulillah...

team langkawi memang.....

hasue....rajinn bebenor ko yerk..
tak pe....nanti aku kasi upah cokicoki....boleh...

kak anim dan ainul..
muahhhhhhhhhhh....
macehhhhhhh yerk...

tak leh ngadap laptop lama2 ari ni..
sibuk sikit la..he3

Gee® said...

tahniah buat mas dan zura...nanti jgn lupa pos sket kek chekerboard tu ke k.gee yer... dan buat ainul dgn mamanya, happy Langkawi!!

K.Nor said...

heheheh... kalah ke menang ke, ku tetap terhibur dgn gelagat mcm2 pesen adik2 kat sini.. terasa keakraban walau tak pernah bersua muka.. alhamdulillah..

mekasih k.nim sudi buat GA.. jgn serik ya.. wat derk jer la kerenah adik2 yg sengal2 tu k.nim.. sengal yg bawak bahagia kan.. hehe

tahniah buat mas dan zura.. tahniah jugak buat ainul, anak yg baik semoga menjadi anak solehah ya.. jgn lupa ya ole2 utk yg tak menang ni.. hehe

** jah.. sejak bila pakai susuk2 ni? takkan nak tak pollow ai dgn natural biuti? haha

::Azura Rahman:: said...
This comment has been removed by the author.
::Azura Rahman:: said...

eh eh eh... saya menang ke?.. serius?.. waaaaaaaa.. x sangka langsung.. hihihihi..

Sue jgn x caya pulak.. kalau mas rezeki dlm peyut.. kzura pon nk jugak rezeki dlm peyut.. doa2kan ye..

tq kak anim.. tq ainul.. hidup langkawi!.. eh..

Alhamdulillah.. tq~

quinnie said...

taniah mas ngan azura....:) adeehhhh..kita sekapal ngan izah..duk tenggelam sesama...hahhahha

Zaliedana said...

Assalam kak nim,tahniah utk kak mas n kak azura..Akceli sy dah da acuan nih,kirim kat kak cek dah lama dah,pas ajer kak cek tayang..Saja join suka2,kalo menang pon,mmg nk suh kak nim bagi kat og len jer,saja nak memeriahkan majlis jer..Tahniah sekali lagi ya kak mas..

Ryo Azhar said...

huyoo....kak nim wat GA rupanya......(tertinggal kapal lak ryo..)hahahahah

Wanieyra said...

Tahniah Buat Mas dan Zura...

Anna Qawina said...

hmmm..nk komen jugak..tak kira walau dah sebulan berlalu pun...yeahh...Tahniah Mas..ko ingat jln nak kerumah aku kan mAS? haha..nnt ko bawak kek bnda tuh,,susah benau nak sebut kan..bawak loyang skali..

nnt Ainul g Langkawi bawak balik ole2 tau..bagi hadiah coklat skilo sorang tuk yg undi Langkawi tuh..yang undi Bandung bior minum air bandung jek..hakhak..

*terhibur mmg terhibur..kak nim..nak sekut raya..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

baru sempat nak jenguk keputusan pemenang.. hehe.. almaklum masa akak umum tu saya masih di kampong lagi.. waaa... sy lambat sikit je masa jwp tu... mas tercepat sikit.. kalau idak sy pun nak jwp langkawi jugak.. tp sbb mas dah jwp langkawi sy pilih le bandung..hehehe.. mmg dah rezeki mas kan kak.. apa2pun.. tahniah buat pemenang mas & azura..
buat ainul.. shopping byk2 ye.. rm400 tu byk tu.. mcm2 boleh beli.. hehe..