Wednesday, 3 November 2010

kek zebra ku yang tidak berapa nak menjadi zebra

Selain dari perasaan kecewa yan melampau hari ini,aku jugak di landa demam kemalasan yang amat2 tinggi..dengar di negeri Perlis hujan,sampai banjir2,.. di bumi N.sembilan especially kat tempat aku nih,panasnya berdentang dentung..jemur kain sekejap je dah kering..syukur..apa2 pun yang Allah bagi akan kedaan cuaca kita ni aku tetap bersyukur.

walaupun aku malu tapi aku tetap nak postkan jugak entri kek zebra ku yang tidak menjadi zebranya di sebabkan acuan nya yang tidak sesuai dan jugak sambil aku menyukat warna putih dan cekelat tu sambil tu aku membebel2 kat ainul..
peringatan ya,jgn marah2 anak sambil buat kek kalo tidak cenggini lah jadinya..apa2 pun ummi thnx for the recipe ya..tak puas hati...nanti nak buat lagi..hah!ummi tu pantun dua kerat tuh..




begini lah rupanya kek zebra ku..walaupun ropanya cenggini,moist beb..sedap tuu
(aku la yg perasan)


ini pulak ikan sepat masin.pemberian adik ku..stok dah nak habis dah ni..ko balik Taiping bawak lagi yo.


lunch ku hari ini.ada ikan tenggiri masak kari,ayam goreng dan sedikit sayur..banyaaak kan?
bila hati gundah gulana maka aku pun makan dgn banyaknya..

9 comments:

hana said...

tak kira la kak jd zebra ke rimau ke.. yang penting kiter nak jugakkkkkk...

izahdaut said...

kak anym..apa yang penting..kerjasamaaa..eh silap..apa yg penting kemoisan dan kesedapannay tu...4 potong mariiii.. eh sama la kita, kalau bebel kat anak, slalu kena tulah kat masakan..hehhee

zarin said...

kak, tk kisahla tk menjadi zebra..kita pun mcm hana nk mintak gak sepotong...eh kak, kita pun sama kalau hati gundah gulana mesti makan dengan banyaknya :D

Eliza said...

Salam kak Anim. Kek tu nampak gebu dan moist lar..

Lady of Leisure said...

ni yang setengah orang panggil sepat ronggeng kan ehhehe sedap ni... cantik marbkle cake tu..

anymz said...

to hana
geram teramat bila kita buat tak pekenan di hati..rasa cam keciiiiik je bakul sampah tu akak nengok..tapi..tak baik membazir..telan je..nak ke?da abis dah.kihkih


to izahdaut
betul tu zah,bebel kat anak,kueh kita yg jadi mangsa..pasni warning,time mak buat kueh jgn tanya apa2,pi main jauh2..huhu


to zarin
da abis lah zarin..rupa nya tak cantik tapi rasa nya sedap..
ya kalau hati susah kita makan banyak,kalau hati senang tak hengat nak makan..hihi


to Eliza
rasa dia memang gebu dan moist liza.cuba buat.sedap.


to Lady
oo ikan sepat ronggeng nama dia..memang sedap.akak makan jimat2 Lady.takot cepat abis.hehe

Uncle Lee said...

Hi Anymz, I love your lunch, but too little for me.
For me two of that lovely fried fish, tiga kaki ayam and 5 pieces of that salt fish....

Before you wxclaim, 'wa hi la, la hi la...' remember I am 6' 1", this morning tip the scales at 201 pounds....but not bonchet like 4 moths, but still ahemmm shapely.

So, okay two of that fried fish, please. Ha ha, Lee.
Hey, satu minute! Mana tu sambal belachan? Ini macham ta'boleh la.....chepat pergi dapur hantam the chili, and don't use chilli padi, please....not keen chabut your bathroom put my face under the tap.

Oh ya, if you hot there, we are -1'c cool now, just like your fridge freezer. Goodnight, Lee.

Ayu said...

salam kak anmyz,
tak ada yang cacat pada kita kak kek tu, cantik kek zebra akak, ni..

Chilli Padi Please said...

We are a online blogshop that offer very nice clothes at an affordable price!!

We are now giving away free stuff! How to win? SIMPLE! just click on this link: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.285388961567532.56291.274536702652758&type=1
Step 1: 'LIKE' ChilliPadiPlease's page
Step 2: 'Like' and 'share' your favorite dress
Step 3: Leave a comment below saying 'I LOVE this!!'

1 winner will be picked at random before the launch! :)))

*Remember: The more photos you like, share + leave a comment for, the higher your chances of winning an item!

Contest ends 14th Sept, 7pm. Do spread the ♥ !

http://www.chillipadiplease.blogspot.sg/
https://www.facebook.com/pages/ChilliPadiPlease/274536702652758
https://twitter.com/ChilliPadiP