Saturday, 12 February 2011

Nak Story Sikit..

Assalamualikum semua...
Hari ni lari dari cerita my kitchen tapi masih berkenaan wanita..
Ragu2 mula nya nak bercerita tapi sering sangat kedengaran..cecerita..cecerita...
segan arrrrr...malu wey..macam2 versi negatif dok ada dlm kepala nih..huhu
Hari Jumaat yang lepas akak ada bg tau akak terpaksa mengharungi sesuatu
hah!ini lah cerita yang akak nak mulakan...
En Suami suruh akak bersiap katanya nak bawak akak ke suatu tempat..
Rupa2nya akak di bawa ke tempat ini

ada suka dalam duka




untuk menjalani rawatan ini


dan juga yang ini

Yang sedihnya tolong tengok menu akak ni ya..

Sarapan Pagi-Oat+air panas/2 biji putih telur+air kosong
break time-1 biji apple tanpa kulit
Lunch-2 keping tauhu/4 keping yong tauhu+sayur2an/meehun sup
break-1 potong betik
dinner-sup2 dada ayam(tanpa kulit)/3 biji meatball/3 ketul fishball-tanpa nasi
sayur2an

Akak rasa akak taklah bambam sangat..tapi entah kenapa semakin hari berat akak semakin bertambah..En suami kata memandangkan akak tak pernah dan tak reti meminta2,(agaknya muka aku ni muka kesian ke)..dan dia pun jatuh kesian maka nya akak di bawa ke tempat yang sumpah kalau akak tau mcm ni punya azab takkan mau akak ke situ lagi..tetapi memandangkan en suami yang beria2 akak ikutkan aje..katanya..kesian kat anak2,kesihatan akak yg lebih utama.lepas ni cuma pantau je lah pemakanan akak..sebab utamanya akak dalam proses menuju ke angka 50.(lambat lagi wey.3 thn lg tu)..bila dah menopause nanti mcm2 boleh berlaku..lebih baik mencegah dari berubat katanya.Ini kira ikhtiar jugak..urusan lain serahkan pada Allah swt.
Panjang dia membebel...dia membebel pun sebab akak kata

1-saya gemuk ke?
2-saya dah tak cantik lagi ke?
3-abang nak buka cawangan ke?
4-tak suka saya masak lagi ke?

panjang sebenarnya senarai bebelan akak tuuuu...

5 comments:

K.Nor said...

sabo jer la k.anim... tu tanda en suami k.anim tu sayang dan cakna/amik berat ttg diri k.anim.. (cuba tanya dia betul tak nor kata ni, mesti dia angguk2 punyer.. hehehe)

bg nor k.anim org bertuah tau kalau en suami buat gitu.. bukan semua org lelaki/suami spt dirinya.. assalamualaikum buat en suami k.anim :)

hana said...

tuh tandanyer en.somi sayang akak la tuhhhhh... dun wori dier takkan bukak cawangan nyer! masakan dier bwk tmpt tuhh.... fuiyoooo akakkk... bertuah bdn!! jeles ar pasnih akak slim gler! kiter????! huwaaaaaaaaaa.... huh!

anymz said...

to knor
tu la pasal nor..bila hubby buat baik akak kata camni..bila buat tak baik lagi lah akak kata camtu..serba salah pulak dia.
seksa rasanya nor..tahan je lah..nnt takot dia takmau buat baik lagi pulak.huhu
maceh atas nasihat nor tu.

anymz said...

to hana
ya ke hana...takde sebab lain ker?..isshh..jahat tau hati ni..selalu nak letak syak je lah..tak suka tau bila fikiran jd negatif.
maceh hana atas nasihat dan pujukan tu..:)

inaku79 said...

kak, seronoknyerrrrr... itu tandanya cik abang sayang kt akak. ok la tu kak drpd kena bebel tp x dpt apa, hahaha. ni dh sah2 dibawaknya akak ke tmpt camtu. nak mencantikkan dan menyihatkan isterinya yg tersayang.... hehehe.

teringat plak tgk dokumentari pasal Allayarham P.Ramlee, kata Mariani kakak Allayarhamah Saloma, P.Ramlee tak suka Saloma buat keje berat2 cam masak ke, kemas umah ke... dia nak saloma cantik2an dirinya aje....waaaahh...syoknya klu camtuuu.....muahahaha...