Thursday, 16 June 2011

Jeruk Kundang

Assalamualaikum semua

Jangan marah..pagi2 akak dok tunjuk jeruk kundang ni hah..
memang menjadi kebiasaan akak akan menjeruk kundang ni sebelum bulan ramdhan tiba..
Famili akak memang suka makan jeruk kundang ni masa berbuka..sedap tau..makan dgn cili api dan bawang kecil yang dihiris halus..
You all semua jamu mata lah dulu ya sambil2 akak nak pikir jap apa menu berbuka nanti..hehe
Kejap lagi akak nak ke tingkap ada mesyuarat..mesyuarat tingkap namanya..:)





Jeruk Kundang




mihun goreng untuk sarapan
sape tak puasa tu meh ambik sorang sepiring



17 comments:

Mas said...

aarrgghhh..nak jerukk tu...
kelurr dah ni nengoknya...
akak..mas pun sarapan bihun goreng gak...
kita sama...

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said...

pergh..pagi pagi dah buat org kecur la...

Zaliedana said...

Assalam kaknim,uii ngeces nengok jeruk pepagi,sekbek xngidam,kalo x,nak suh akak pos mai pkhik..Bhun pon nmpak sodap kak..

Nur Ede said...

Assalamualaikum Animm...
berapa kali dah nie.. asyik tertelan air liur jew... akak tengah ngidam nie taw... nanti bila buka tingkap tu.. bagi ler setaperware kat akak erkk.. kita mesyuarat tingkap skali yerr....

anymz said...

to mas
susah nak dapat kundang ni mas,dah ada kat pasar tani terus rembat je..hehe

anymz said...

to nazrah
sori laaaa...nanti cari mangga muda pulak utk di jeruk ya..boleh gitu?

anymz said...

to zaliedana

akak post bihun jelah ya..nak berapa paket?..dua paket kira okaylah kan?hehe

anymz said...

to nur ede
akak ngidam ke kak??
anak yang ke berapa tu?kira nanti sama naik lah anak dgn cucu kan kak?..wakakaka..
lariiiiii sebelum kak ede naik angin.

CT Delima said...

As'salam kak anim

sampainya hati akak, telan air liuq dan berapa kali dah ni haaaaa. hisss..memang ngences sangat dah ni, memang suka makan jeruk asam kundang ni. nak2 yang dah lembik2 tu. makaiii..telan air liuq lagi.. hahaha

umi said...

salam kak anim. amboi pagi2 bikin kecur liur je..buah kundang byk kat kg, tak pernah lg makan jeruk dengan bawang mcm ni. ish..tak boleh jadi ni kena buat jugak. Puasa ye ari ni?

Ida,Japan said...

Kak Nim nak3...ida suka mkn jeruk..kat Japan dh stop sbb tak der, kalau ada pun takut nk beli, takut depa buh arak..meleleh air tgk jeruk tuu..ishh

izahdaut said...

Kak anim saya rasa ada worang sabotaj saya la. Npa komen sya tak msuk kt panna cotta tu? Huh...

Kak nim apa tunjuk jeruk niiii.. Wat terliur je. Buah ni kt kmpung bnyk. Tapi gugur gitu je tak de saapa sudi nk menjerukkannya. Siankan. Bagi 10 biji kan nk wase

kasihredha said...

nak bihun tu sepiring yo kak...
pastu jeruk tu kasi semngkuk...upah air liur meleleh :)

cik cek said...

Kak Nim...kechur tgk jeruk kundang...cek nak sikit....

TopsyTurvyMum said...

Pehh..Kak Anim..
penuh terus air liur saya tgk jeruk kundang tuu.
hari tu baru jer citer2 ngan MIL pasla buah kundang ni..payah dha nak jumpa kann?

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam kak Anim...
hawa tak suka yg jeruk nyer kite suka mkn g2 jer buah kundang nie..eeeee buat ngences jer lah..kat spore mana ada buah nih *guling2 kat lantai* majok ah ....*terus balik* hehehe

Ummi said...

Anim....waaaa makan jeruksss sorang2 eh...x aci...ngidam ke nih..hehehe, gurau2 jek eh..