Saturday, 13 August 2011

Tauhu Goreng Dengan Sos Rojak Buah

Assalamualaikum semua

Sudah 13 hari kita berpuasa.
Kadang2 buntu kepala nak memikirkan apa juadah yang mahu di hidangkan untuk berbuka nanti.Bersama asam pedas semalam,akak jadikan tauhu simple ni sebagai pelengkap hidangan kami.Rupa2nya akak kehabisan stok sayur2an di dalam peti ais tu.Memang tak teringat langsung sayur2 yang akak beli minggu lepas hanya cukup untuk tiga atau empat hari saja.Nasib baik ada tauhu dan timun.Terus terfikirkan idea ini..Memang menjadi kegemaran en somi kalau tauhu di hidangkan begini..
Selain daripada cara begini teman2 boleh juga rujuk di sini,sini dan sini.



kalau ada kacang hancur sedap betul ni.
Boleh juga di tambah sengkuang dan taugeh



Tapi takpe kat sos ni pun ada kacang gak,cuma tak nampak je.




Akak guna sos rojak buah yang di kirim oleh ada akak kakcik yang berada di Taiping baru2 ini.


12 comments:

cik cek said...

Kak Nym...

Sedap ni...nak sekeping...nak rasa...nak rasa...he he...tak posa ke apa cek ni ...posa la kak Nym...nak buek buko potang kang...tak pun cek pi buko kek ghumah kak nym yo lah...buleh kan ...he he..:D

anymz said...

to cik cek
boleh cek.datang yo lah.somban dgn rombau tak jauh mano pun..hehe

zarin said...

kak anim
sedapnya tauhu goreng ngan kuah rojak tu...bak mai sikit..saya ni tgh skodeng dapur kak anim nak cari resepi rendang ayam kampung hihi...teringin nak makan rendang ayam kampung kak anim masak tapi jauh bebenor nak ke sana..kena lah masak sendiri nih :D

kasihredha said...

kak bestnya...hulur piring aci tak ?

Masak asam kat bawah pun membuka selera...nanti nak masak juga lah :)

Cheq Sue said...

boleh cuba jugak ni kak nim...saya ni memang tak berapa nak makan tauhu, tapi kuah rojak memang dah ada... nampak sedap aje

Amie said...

kak Anim,
kalau ada lebi minta sikit ye, tapi bubuh sos lebih, sebab Amie ni jenis pemakan lebih kuah dari sudu... he he heheh

ady said...

as-salam kak
sedapnye kak..tak boleh taham camni. mengganggu jiwa...

tun_telani said...

sedapnyer kak nim. tun mmg suka sgt mkn rojak2 nih ^^

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum akak...
sukanya ngan resipi nie akak.... sedaaap nie... guna kuah rojak yer.. pasti sgt sedap kan akak..

Mas said...

mas tak pernah makan lagi yg tauhu dikuahkan kuah rojak ni..
sedapnya tengok kak..

ijayuji said...

Salam kak anim!! betulll2!!! kalau ada kacang sangan yg di tumbukkk aduhhhhhhhh sedapnyerrrrrrr!!!! nanti nk buat jugaklah menu tauhu mcm ni, lama tak makan sedap kalau letak timun atau salad2 gituuu mcm tauhu sumbat tp bukan subat main curah jerr atas tauhu kan kak hihihi...

Ummi said...

Waaaaaaaaaaaa...patutlah sos rojak Ummi hilang, Anim amik rupanya...hehehee, ngences jek tgk rojak ni Nim...adeeeiii