Monday 11 October 2010

cheesy yummy bread

Terlebih dahulu aku nak ucap takziah dan al fatihah pada kaum keluarga yang kehilangan orang2 tersayang dalam kemalangan maut yang berlaku tidak berapa jauh dari tempat tinggal aku senja semalam...kemlangan paling ngeri yang pernah terjadi di tempat tersebut....



Okay,semalam sambil2 aku berjalan2 ke rumah2 dan dapur2 kawan2 aku jumpa resepi simple ni di blog nanirostam..alaaa..mak hanis zalikha tu..sape tak kenal kan..aku buat mengikut apa yg ada dalam esbok aku je..nanti2 you all semua buatlah ikut resepi ya..yang ini pun anak2 kata sedap mak..rasa dia mcm garlic bread..cuba lah..memang yummy



cara nani

1. panaskan oven

2. atur roti wholegrain gardenia (gebu sket)

3. parutkan di atas roti tuh...keju mozarella (walau harga tak brape rela tapi sekali sekala jerr)

4. tabur bawang putih cincang

5. tabur bawang merah cincang

6. tabur buah tomato cincang(stok dlm esbok aku sudah habis..tu yg takde lipstik roti aku tuu)

7. last sekali tabur oregano atau rosemary atau mixed herbs.(yg mana-mana available la ya....)
aku buh lada sulah..

8. masukkan dalam oven dan tunggu sampai kekuningan.




ni breakfast untuk mr hubby..scrambled egg,baked beans dan roti bakar with carrot jus..nampak berat kan..iya..sebab hari ni mr hubby travel..out station..dari seremban ke jelebu terus ke muar.


8 comments:

izahdaut said...

kak nim...bila tuko langsir nii..ingat rumah sapa la tadi..hehhee..adeh perut lapo balik tengok cheesee sodap nehh

Lady of Leisure said...

lawa rumah baru ni hehehe... btw, simple cara nak buatnya yer, boleh la try lepas ni makan dengan baked beans tu mesti sedap.. :)

Lee said...

Hello Anymz, tolong buat saya enam keping of your this delicious bread. First time see these. And iced coffee too, ha ha.
This kind of breakfast, susa nak kerjah, tentu yawwwwnnn at work, perut da kena loosen tali pinggang, ha ha ha.

Hey, I thought you waiting for me yesterday? Now I am waiting for you...
I'll get donuts ready and teh tarek senget too, ha ha.
Have fun and keep well, be seeing you, Lee.

Chik Mimi said...

kak anim akak pulak ala western gitu best ni nak buat bekal anak

Fiza Amran said...

hmmm yummy

anymz said...

izah:tadi masa izah dtg,langsir lain.ni langsir lain pulak..maklom tgh byk duit ni..hehe

Lady:ya senang2,try buat ya..kihkih

anymz said...

Uncle Lee:okay uncle siap..nanti tunggu saya..sekejap lagi saya datang.okay.

anymz said...

chik mimi:memang sedap..makan2 cenggitu jer.makan panas2 lagi sodap