Sunday 31 October 2010

Shepherd Pie

Apabila hari rajin sedunia berlaku maka ini la yang terjadi..entah mimpi apa ya..muhahahaaaa..

sebenarnya,wazir minta pie ni dah lama..lama sgt2..kesian anak aku tu,mak masak ikut tekak mak pak je..entah kenapa bila makan ni aku rasa gumok satu macam..
resepi aku ambik dari rumah UMMI kuantan dan RIMA..minta halal kan resepinya ya..
nanti bila2 you all nak buat,sila lah view yang aku dah link tu ya sebab aku guna kedua2 resepi dari rumah diorang ni..pandai2lah camne nak cairkan ke,keraskan ke...wazir nak yang nampak cair..
rasanya??...perggggghhhh..memang sedap..sgt sedap..mr laling suka sangat2..
maceh ya ummi
maceh ya rima..


dah makan ni tengahari tadi,aku tak ambik lunch.


cair kesukaan wazir..lembut kentang tu yang enak sekali


lembut2 pun masih boleh di potong


16 comments:

aeinio said...

tak tahannnn nak jugakkkk

anymz said...

aeinio:oleh sebab aeni dtg dulu,maka slice yg kat atas sekali tu utk aenio..hehe

hana said...

haihhhhhhh dah lama nak menerai.. macam dah nak kene seru jerk nih! nak nakkkk... lapo nih!!

*re: kebun akak 10 ekar dughian???!! waaaaaaaa... cop copp.. taun depan kita datang! kikikiki

anymz said...

tery hana..jgn tak tery..sodap nih..dua kali bako..tak cukup2 jugak..

*psst..tunggu hana balik ya.tadak masalah datanglah beramai2...jemput semua blogger masak2 dtg makan durian..doa la bior thn depan berbuah lebat..huhu

Ida,Japan said...

slm k'anim....ida follow ye..pie tu nmpk yummy sgt...ni nak kena try ni

Mas said...

salam kak...sedapnya tengok pie tu..nanti nk try gak la....

anymz said...

Ida:salam kembali Ida,akak dah link ida..
jgn lupa terai pie ni tau..mmg mabeles sgt2..tak tipu..sampai skang ni terasa2 cheese dia lagi.hehe


Mas:salam mas,akak guna campbell soup tu utk sos.kat rumah ummi tak guna.jadi akak tambah2 apa yg pekenan di hati.membuatnya macam kita buat lasagna sikit lebih kurang.sedap mas.cuba lah.

ilahjy said...

salam kenal kembali buat anim.. t.kasih melawat dapo ilahjy..melaka kat mana tuuu..kami kg pulai..wah leh la ilah singgah masa balik melaka p kebun durian tuu hehehe nanti tunggu mamahana bawa cucukusss..settt...

Chik Mimi said...

salam kak wah bestnya sherped pie tu kak,teringat kat kentang yg berlambak kat dapo tu tp tak de dgg ler pulak

zarin said...

uiks ini feveret ni..lama tk makan ni..kena buat gak ni :D

Lee said...

Hi Anymz, wow! I have not eaten this long time.
Looks very delicious.
You are good....looking at it must have spent some time baking it.
By the way, have you nade sugee cake before? I love that cake.
Next to kueh bingka.
Have a nice day, Lee.

Wanieyra said...

sedapnya.....

anymz said...

ilahjy:.hehe..saya kat n.sembilan kak oi..tapi dekat sgt2 dgn melaka.dlm 20 min perjalanan je..kira saya dok sempadan2 sipi2 ler ni..senang sgt nak cari rumah saya ni..dok tepiiiii jalan jer.


Chik mimi:rasanya japgi2 nak kena post resepi jugak.anak dara bising mak keluar entri tak post resepi camne kitorang nak buat?..katanya


zarin:buat zarin..sampai pagi ni terasa2 lagi kat tekak ni rasa2 masin lemak cheese dan kentang tuh..ngeee..sedapnyaaaa

anymz said...

Uncle Lee:it sure is delicious..memang sedap..kek suji??..oh..nanti saya buat and will post it to you...or...nanti saya hantar telegram..haha,but still you hutang me teh tarik lambung tinggi2.
hahaha:D

Lady of Leisure said...

huiii sedapnya...

Siti Suhaila said...

acik...ni yg ase nk dtg umah acik ni...sedap gler tgk