Sunday 24 October 2010

chapati roll with sardine and salad

Aku ke pasaraya Giant semalam,ternampak benda ni dok dlm cermin..rasa cam nak beli..isshh..tak cukup kalau beli.benda tu ada 2 keping je kat situ,terus aku reka sendiri je..harap2 rasanya tetap sama..aku tak tau nak namakan apa..tu yang aku namakan chapati roll with sardine and salad..hehe..memandai2 je aku kan..?
tapi serious rasanya sedap..anak2 suka sgt yang penting pakcik tu first time puji ngko..kalau tak tu makan senyap2 je..sedap ke tak sedap ke balun je..agak2 aku perut nya lapo dah tahap gaban kot..tu yang sekali makan sampai 2 keping..tak cukup 10 keping aku buat ni..

bahan2

chapati brand kawan
1 tin sardin
cili merah
saya letak 8 ulas cili api dan 2 ulas cili merah
mayonis
daun salad
butter

cara

hancurkan sardin dgn mayonis dan cili yang telah di tumbuk halus atau cili boleh juga di kisar guna mesin kering.kisar halus.
lenyekan sardin dgn mayonis
ketepikan
panaskan non stick pan dgn sedikit butter
letak chapati dan panaskan hingga masak
letak daun salad atas chapati
sapukan dengan sardin dan gulung atau lipat
sedia untuk di hidangkan.
minum dgn nescafe panas
kalau ada anak kecil tak perlu la letak cili

ini versi lipat sebab nak masuk dalam gambar..aku punya aku gulung je..senang terus ngap dalam mulut

3 comments:

Lady of Leisure said...

sedapnya dengan daun2 salad tu nampak fresh betul

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

anak2 saya suka ni...

Lee said...

Hi Anymz, Wheeeeee! Ta'pernah see this with sardine. Sedap ke tu?
I eat sardines but with bread like sandwich.
But your looks very nice.

Anymz, I trust you, can you translate for me actual bahasa, as I do not trust my tiga sekawan in my pondok.....
The bahasa words for TLC. Chakap England its 'tender loving care'.
How to say in bahasa?
Thank you, Lee.