Wednesday, 19 January 2011

menu diet

Ini lah menu dinner akak tadi..brokoli goreng je..En laling tu kolestrolnya tinggi..skang ni sudah mula berpantang dan jaga pemakanan nya..takut kan.macam2 berlaku dalam senyap skang ni..
Idea muncul tiba2..resepi main campak2..kali ni minta maaf tak ada sukatan dlm resepi sebab akak main agak2 je tadi..tapi mmg sedap dan bagus utk org yg menjaga diet...hehe..agak akak je lah..nanti leh tanya misi nieza kat Finland tu ya..

bahan2
sediakan

brokoli
1 keping burger ayam
sedikit minyak zaitun
sedikit serbuk lada hitam
bawang putih.(yg ini akak letak byk)

1 keping roti wholemeal.di bakar

cara

goreng burger ayam dgn myk zaitun atas non stick pan.angkat dan ketepikan
dengan minyak yang sama tumis bawang putih hingga wangi masukan brokoli,serbuk lada hitam dan sedikit air.kacau sebentar dan tutup api.makan dgn roti wholemeal yg di bakar.boleh letak sos jika suka.kalau siapa suka boleh juga goreng telur tanpa kolestrol tu ya.telur di goreng hancur. ada juga yg boleh tambah rempah ratus jika ada stok..


akak ratah sayur camni je..roti tu akak bakar garing.

2 comments:

LinRosly said...

Salam Anymz...

Hehehe b0leh ke KakLin ikut menu ni...berselera jer makan...badan naik macam kena Pammmm!!!! huahuahua

hana said...

salam kak..
wahhhh suke sukee... kita pong nak diet! *erkkkk.... ye ke ye ke ye ke?? hahahahahahaa