Saturday, 9 July 2011

Award Dari Hasue dan Mas@Duniaku


Assalamualaikum semua

Ni sedang takde koja cari koja lah namanya ni..saja tau si Hasuriah Tahir bagi akak homework.Orang nak berhujung minggu pun tak sonang sebab dok terkonang2 dgn homework yang tak siap ni..Pergi kenduri tadi pun dok ternampak2 award yang mengatakan blogger cantik (muhahaha..tak perasan tak sah ni wei)
Eh!dah elok masuk simpan award ni dalam draft tiba2 tengok Mas yang ada dunia sendiri gi tag akak pulak..
harrrrramaaak..!..takpe laie sonang kojo den..buat 2 in 1..kuikui
okay2..nak tau 7 perkara yang korang tak tau tentang akak ya...jap..jap..nak pikir..sebab ada gak tembelang akan pecah jugak hari ni...camne ya...sebab tengok rumah kawan2 panjang2 cerita diorang..akak buat rengkas2 dan pendek2 je lah ya..

7 Perkara yang korang tak tahu yer..meh tengok.
  1. Akak tak pandai bawak basikal...Bila dah tak pandai bawak basikal konpem akak tak pandai bawak motor.Jadi cita2 akak sebelum mencecah umur 50 ingin bawak motor sendiri....
  2. Pernah mengambil kelas jahitan semasa mengandungkan anak kedua.Tapi berhenti bila kandungan dah 7 bulan.sebab kaki bengkak..Gi kelas pakai kasut.Balik kelas kaki ayam..
  3. Pernah tidur dalam bathtub bilik air bila en somi terkunci pintu bilik....sebab masa tu syok betul bersembang dgn adik2 hingga jam 3 pagi.Bila naik masuk bilik tengok pintu dah terkunci.ketuk2 org kat dalam tu tak sedor langsung..takot nak tidur hall ruang tamu..Tak payah cerita lah ya macam mana rupa hall tu.Bila tanya balik en somi kenapa kunci? dia leh jawap..eh bukan ke awak dah tido?...haisshh,,,sapelah yg tido dgn dia mlm tu ya...huhu
  4. Pernah terlanggar batang paip masa main kejar2 masa darjah 2..kesan di muka bertanda hingga sekarang.
  5. Selain memasak akak suka melukis dan menulis.Nak emo dgn en somi pun akak tulis..sebab rasa susah nak guna mulut..
  6. Teringin nak panjat gunung
  7. Teringin nak belajar berenang.. sebab akak takut air.pernah lemas masa darjah 5.fobia. tu yang nak lawan balik air tu..

Jadi 5 orang lagi yang aku nak tau 7 perkara pasal mereka yang aku belum tahu lagi adalah;

Jangan lupa buat koja ni jugak ya..saja nak seronok2 antara teman main masak-masak

    9 comments:

    Mas said...

    kak anim cayang...
    ringkas2 pun....sakit perut mas gelak...adoiiiii...
    dari no 1 sampai no 4...kelakar...

    paling tak tahan mas baca....yang no 1 tu...nanti mas ajar akak merempit yerk...

    kikikikiki...boleh akak balik dari kelas menjahit berkaki ayam...sabo jerk..

    tun_telani said...

    muahahahaha~~~
    mmg x tahan time tido dlm bilik air tu.. hihi... kalau tun, tun dh tepon hp husben tun suruh bukak pintu. hihi.. tun blh bw moto, tp xde lesen. kui kui..
    meh tun volunteer ajar akak rempit naik basikal. hihi

    K.Nor said...

    k.nim, give me !!! kita sama2 gi amik lesen motor ek.. hihihiii

    ehh kena gi belajar berenang dgn k.nim gak ni.. sbb cita2 kita sama! :)

    ijayuji said...

    Kak Massss!! jom kita ajar kakak2 berdua ni merempit! wakakakaka.... alahaiiii jom kak nim kita panjat gunung belakang umah nak? hihihi...

    ibundo said...

    warghkahkah.. caya lah ekau nim.
    kpah lum buek lagi asignment ni. Kolu pulak lidah nak citor pasal diri sondiri..

    kasihredha said...

    hahahaha
    no 3 tu best kak

    Diana @ Melley Mey said...

    Assalamualaikum akak...
    terima kasih atas award nie akak.. diana dah ambik dah.. ;)

    Diana @ Melley Mey said...

    oo yer ada juga persamaan kita yer akak.. hehehee

    HaSue said...

    Akakkk..baru laa sampai nih..malam td asik error aje..
    Mula2 td terbayang2 laa novelis tulis ala2 novel gitu..rupanya pendek aje..hihi..takpe la,pendek pun pendek laa ye kak..seronok baca nih..
    mekasih sudi jawab..sampai terbyg2 kat kenduri yer..hahaha..x boleh blah tul laa kak nim nih..

    azam nak pandai naik basikal/motor tu patutnya akak blaja kat tepi pantai jer.tepi2 air..pastu kalo jatuh terus jer belaja berenang..hihi

    yg no 5 tu cik abe akak bace x kalo akak tulis?sy nih kite suka tulis tp dier x suka sgt nak bace..cemana tuh kak?ahaha